Leave To Come Again .....


Assalamualaikum, kepada sahabat-sahabat sekalian.....

Terasa lama sudah tidak update tentang diriku ini......apa kabor sahabat-sahabat sekalian?bagaimana kehidupan sekalian, adakah masih happy or sad?hehehhe....saje jer nak tanya pd sahabat-sahabat. Maklumlah dah lama xcontact sahabat2 lama di sekolah, di kampung, dan yg mengenali diriku ini


Haaa...haahaa !!! cuti datang lagi ... hmm,apa yg saya nak buat kat rumah? apa yg seharusnya sy manfaatkan bila berada di rumah? Bila di fikir, banyak jugak nak dilakukan masa cuti nh.....tapi saya tidak boleh mensia-siakan masa cuti nh dengan perkara yg tidak berfaedah. Apabila tibanya waktu cuti, perkara yg melayang-layang di fikiran dan benak fikiran saya ialah pergi mengaji di pondok, mengajar kelas al quran, dan sebagainya. Tetapi kenapa sehingga kini saya tidak melakukan perkara tuh, mungkin tiada kekuatan bagi saya untuk melakuakn semua itu dan mungkin juga saya ada maslahah yang lain bila  berada di rumah dan ditempat saya nh sebabnya saya mempunyai tanggungjawab yang amat besar iaitu menjadi imam di masjidku ini. Al maklumlah, kini saya bergelar orang yg hamalatul quran. Menjadi kewajipan dan lebih afdhal bg orang yang layak untuk menjadi imam   tetapi bukan kemahuan saya untuk menjadi imam kerana bila saya datang di masjid, saya jugak ditariknya oleh imam disana. Saya harap diriku ini dapat memberi bakti dan kebajikan kepada penduduk di tamanku ini dan menjalankan tanggungjawab dengan amanah sebaik-baiknya.........Insyaallahh, sahabat-sahabat doakanku disini supaya dipermudahkan dan dapat menggalas tanggungjawab ini.

Terasa diriku tidak layak untuk menggalas tanggungjawab ini sbbnya saya bukanlah dari orang yang baik dan sempurna dalam diri kerana saya hanya manusia yang lemah dalam setiap perlakuan dan seharian yang saya lakukan. Ya Allah. saya rasa lemah sangat diri ini......tapi itu sahaja kemampuan dan kebolehan yang saya dapat berikan di masa terluang dan cuti saya ini di tamanku ini.

Cuti yang diberikan oleh pihak Darul Quran JAKIM selama sebulan lagi, padahal masa cuti akhir sem 4, saya dah cuti dah 2 bulan tapi pihak Darul Quran JAKIM beri lagi kerana kemasukan pelajar baru diploma tahfiz alquran akan masuk pada 14/5/2011. Mungkin disebabkan keluarnya keputusan SPM lambat, proses temuduga dan kemasukan ke Darul Quran jadi rumit  dan lambat. Mungkin jugak pihak Darul Quran mahu seragamkan tarikh dan masa dengan IPTA yang lain sebabnya Darul Quran JAKIM bakal di naik taraf  MS ISO 9001 : 2008 dan akan dijadikan Kolej Universiti Darul Quran JAKIM tidak lama lagi. Sama-samalah kita tunggu kedatangan kolej universiti yang pertama mempunyai bidang tahfiz di Malaysia ini.......wallahualam, dengar-dengar ceritanya. Jadi sahaat-sahabat sekalian sama2lah kita doakan mudah-mudahan ianya terjadi sbbnya kita kekurangan orang-orang yang memegang kita suci alquran ini. Dengan adanya seperti mereka ini dapat menjaminkan pentadbiran, undang-undang, dan sebagainya dengan saksama, adil dan amanah dalam menjalankan tanggungjawab sebagai pemimpin islam. Insyaallahhhh........................

Saya mengharapkan cuti ini dapat memberi faedah dan manfaat pada diri saya ini .......dan pada sahabat-sahabat sekalian jugak supaya dapat apa yang sahabat mahukan.........mungkin setakat nih jer, coretan tentang tinta diariku hazwan.......Wassalam.

0 comments: