Iffat Altamis sudah miliki Samsung Galaxy Ace GT-S5830i

Assalamualaikum......

Gembiranya hati beberapa hari , minggu , bulan , tahun  tak update , heheheh...... Kenapa pula suka sangat nih… ...Jom tengok apa yang saya ingin tunjukkan nih  :




Ok sebenarnya saya dah beli Smartphone @ Handphone Samsung Galaxy Ace! Huhu sebenarnya hampir sebulan juga la saya dah pakai. Tapi baru la hari ini saya nak khabarkan. Kenapa lambat pula khabarkan? Tujuan saya sebenarnya nak godeh-godeh dulu Samsung Galaxy Ace ni. Pastu install segala App (application), game, tools, pastu setting mana yang patut dan macam-macam lagi.


Maklumlah, lama juga sebenarnya memendam rasa nak merasai, menyelami & menjiwai Android . Kebetulan diberikan “rezeki” lebih dan disebabkan perasaan memendam rasa yang agak lama tuh, terus saya dapatkan Samsung Galaxy Ace ni. Pastu saya ambil masa untuk study habis-habisan Samsung Galaxy Ace sampai khayal-khayalan untuk update blog kihh....kihhhh..…


Bagaimana setting ingin cantik dan menarik (kononnya la) Samsung Galaxy Ace saya nh?
Ok saya buat searching di laman blog ni      :     Technology Blog.     Hampir kesemuanya settingnya lebih kurang sama. Pastu sayaada tambah sedikit app-app yang berguna antaranya
Titanium Backup Pro, ADW Launcher dan yang pasti  saya dah ROOT ( aplikasi apa pulak tu kan? hehe ) wohooo !

0 comments: