Andai Hari Ini , Esok & Lusa !!!



Assalamualaikum w.b.t..

Selamat menghadapi peperiksaan final exam buat diri saya, teman-teman serumahku dan sahabat-sahabatku sekalian. Alhamdulillah, selesai dalam peperiksaan Syafawi Al Quran dan Qiraat 30 Juz dan juga 500 matan Qiraat Jazari pada tarikh keramat 9/04/2013 . Insyaallah akan menempuhi perjalanan seterusnya dalam peperiksaan Tahriri bagi Takhasus Al Quran dan Qiraat .



Untuk kali ini saya ingin postkan satu entry kata-kata pembakar semangat dalam membentuk kekuatan motivasi untuk diri saya dan sahabat-sahabat sekalian yang mana disaat sedang berlansungnya fatrah dalam menempuhi final exam yang akan menjelma tidak beberapa lama hari lagi. Mudah-mudahan kita mendapat manfaat daripada maksud yang tersirat dan tersurat yang ingin saya singkap dan rungkaikan......

 

Silakan...

 

Andai...
Hari ini milik kita , gunakanlah sebaiknya kerana esok belum tentu untuk kita.

 

Andai...
Hari ini kita rancangkan sesuatu untuk esok , rancangkanlah dengan sekemas mungkin tapi jangan lupa pada takdir yang menentukan segalanya.

 

Andai...
Esok buat kita kecewa , redhalah dengan ketentuan , sengaja DIA tentukan yang sedemikian , agar kita terus berhati-hati untuk lusa yang menjelma.

 

Andai...
Lusa masih ditakuk lama , tiada perubahan , malah kekecewaan berlarutan , sedarlah DIA memang suratkan begitu agar kita sedar siapa kita di sisiNya agar kita lebih sedia dengan segala kemungkinan yang tiba biarpun sudah berusaha.



When you wake up in the morning, you have 2 choices :

1) Go back to SLEEP & DREAM your dreams.

OR


2) WAKE UP & CHASE that dreams.



Our promise to ourselves and our family.We want to score excellent in Final Exam... 



Jadual peperiksaan tahun pertama dalam bidang Takhasus Al Quran dan Qiraat yang bakal akan saya hadapi dan sahabat-sahabat seperjuangan saya. Doakan yang terbaik untuk kami memperoleh natijah yang cemerlang dalam peperiksaan. Mudah-mudahan dengan keberkatan doa kalian, dipermudahkan segalanya . Insyaallah...Aminnnn
 

1 comment:

  1. Semoga Berjaya Ustaz Iffat Altamis :D

    #NurAinAqilah

    ReplyDelete